Erika testar Emma

Hej alla Emmas läsare!

Erika skriver här för att Emma är nu påväg hemmåt alone med tunnelbanan.
Jag snackar med henne i telefon och tänkte göra ett litet test på henne nu med en massa olika gåtor som jag skriver ner här på hennes blogg! ;)

Vilka djur är mest musikaliska? Emmas svar: Fåglar Rätt svar: Tonfiskar och skaldjur!

Hur får man en hund att sluta skälla i baksätet? Emmas svar: Säger åt den att vara tyst. Rätt svar: Flyttar den till framsätet

Vilka djur gillar inte drag? Emmas svar: Kameler Rätt svar: Fiskar


Vilket är det största djuret i världen? Emmas svar: Val. Rätt svar: Blåval

Vilket är tystast av alla djuren som lever i djungeln? Emmas svar: Hmm... Den var svår. Jag har ingen aning.
Rätt svar: Tiger

Vilket av alla djur som finns i världen ser bäst? Emmas svar: Ääh... Vi säger..mhm. Typ ugglan kanske? För dom kan ju vrida sitt huvud så att dom kanske ser bättre då? Rätt svar: Zebra

Varför trycker somliga på hissknappen med sin tumme eller sitt pekfinger? Emmas svar: Typ för att dom känner för det. Rätt svar: För att få hissen att komma

Vad är en groda utan ben? Emmas svar: hehe jag vet inte. En orm typ? Rätt svar: Hopplös

Vilken gata befinner sig högst upp? Emmas svar: Höggatan. Rätt svar: Vintergatan

Hur skriver man gult och blått med ett ord? Emmas svar: Jag vet inte. Rätt svar: Grönt...

Vad är det som alltid rör sig söderut? Emmas svar: Vinden... Nej, fåglar! Rätt svar: Nordanvinden

Vad blir en smutsig älg, då den simmar över en älv? Emmas svar: Ren. Rätt svar: Ren!

Vad har December som ingen annan månad har? Emmas svar: Julafton. Rätt svar: Bokstaven D

Var kan man hitta en förhistorisk ko? Emmas svar: Indien, säger vi. Jag tror inte ens att det finns kossor där, men aja. Rätt svar: På mu-seum

Vad blir våtare och våtare ju mer den torkar? Emmas svar: Handduken. Rätt svar: Handduken!

Vad gillar örnar bäst? Emmas svar: Mat Rätt. svar: Örn-gott!

Vad väger alltid lika mycket hur stort det än blir? Emmas svar: Elefanten kanske...? Rätt svar: Hålet

Vad hittar man mellan berg och dalar? Emmas svar: Sol, vind och vatten! Rätt svar: och...

Vilket får är dyrast? Emmas svar: Baggen, fast baggen är väl inget får? Rätt svar: Guld-tackan


Just nu märker jag på Emmas svar att det där är precis vad hon tänker!



Hahaha... Rolig jag är va? Läs min blogg här. /Erika

Kommentarer

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback